lørdag 22. november 2014

Kabinett og kjøling - vil ha det stille

For mitt bruk er det viktig med kraft -  og en stille pc. Det stiller krav til kabinett og kjøling, kraftig CPU er et must uansett. Så, da blir det fort vannkjøling i kombinasjon med et luftig og fleksibelt kabinett.

I første omgang begynte jeg å se på kabinetter. Trenger ikke verdens største, vil heller ha et lite, men som sagt må ha god luftgjennomstrømning. Et alternativt kunne vært HTPC-kabinetter i aliminium, der hele kassa er kjøler men de blir ofte uforholdsmessig dyr.

Etter å ha googlet litt havnet jeg på Corsair sin Carbide-serie. Den finnes i flere alternativer, men den minste er stor nok for meg.




Kabinetter har gode muligheter for å sette på stillegående vifte, men det som i tillegg gjorde dette aktuelt var å kombinere dette med Corsair sin Hydro-series vankjølere. Disse passer rett inn i kabinettet, jeg endte opp med H110i.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar